Гърдата – Филип Рот

„Гърдата“ е роман, в който главният герой (мъж) се превръща в гигантска женска гърда. Край на преразказа.

Наистина не знам какво повече мога да кажа за новелата от 90 стр., базирана на класически произведения, като „Метерморфозата“ на Кафка и „Нос“ на Гогол. Бих казал... по-добре прочетете тях. Далеч по-интересни и забавни, при това еротичният елемент няма да ви дразни (а може и да ви липсва, знам ли). 

Експеримент. Това е ключовата дума, която ще срещнете из всички текстове за книгата. Аз обаче не виждам нищо кой знае колко експериментално в цялата работа. Да, разбира се, идеята е шантава и интересна, но кога една идея е била достатъчна за цяло произведение?

Представям си разговора между Рот и издателя на книгата да е протекъл по следния начин:

– Слушай, Рот, трябва ми нещо ново. 
– Лари (примерно) нямам нищо в момента.
– Няма значение. Искам да е кратко, сексуално и шокиращо. Забъркай пак глупостите, които беше чел от Фройд. Сложи и щипка еврейски невротизъм. 
– Ами... какво ще кажеш за повест, в която мъж се превръща в женска гърда?
– Това е, Фил! Гениално! Закова го от първия път! Чакам ръкописа до края на деня!

Така се появила „Гърдата“.

Ако ви харесва това, което четете тук, можете да ме подкрепите, като закупите романа ми „Момчето, което завърза Луната за Земята“ от следните сайтове:

Жанет-45Ozone.bgCiela.comStore.bg

Дебютният ми сборник с разкази „Когато великани ходеха по земята“ все още е наличен на сайта на „Жанет-45“. Благодаря ви!


Популярни публикации